skip to Main Content
10 Kelebihan Minyak Argan Untuk Kulit Wajah

10 Kelebihan Minyak Argan Untuk Kulit Wajah

10 KELEBIHAN MINYAK ARGAN UNTUK KULIT WAJAH 

 

Argan Oil atau Minyak Argan berasal dari buah pohon Argan (Argania spinosa) yang hanya  ditemukan di Morocco, Afrika Utara. Pohon yang dilindungi oleh UNESCO ini ditemui sejak 150-200 tahun yang lalu dan yang lebih mengejutkannya lagi, pokok ini mengeluarkan buah ketika berusia sekitar 30-50 tahun. Untuk mendapatkan 1 liter minyak argan memerlukan 30 kg buah argan dan proses untuk mendapatkan ekstraknya mengambil masa selama 15 jam.

 

Seperti mana yang kita tahu, minyak argan sangat bagus untuk kulit wajah dan bukan itu sahaja anda juga boleh guna untuk rambut dan kulit tubuh badan. Jom kita baca 10 Kelebihan Minyak Argan Untuk Kulit Wajah. Bila kita tahu kelebihannya, kita mula untuk guna Minyak Argan dan konsisten mengamalkannya.

 

Antara kelebihan Minyak Argan:

Minyak Argan kaya dengan Vitamin E malah kandungan vitaminnya 2 kali ganda lebih banyak berbanding Minyak Zaitun. Vitamin E kaya dengan antioksidan dan berfungsi untuk melawan radikal bebas yang boleh menyebabkan penuaan berlaku pada kulit wajah.

 

Minyak Argan juga berfungsi melembapkan kulit yang kering dan membuatkan kulit anda lebih lembap. Jika anda mempunyai kulit kering, anda memang dinasihatkan menggunakan produk yang berasaskan semulajadi seperti minyak argan ini untuk mengembalikan kelembapan kulit. Anda sentiasa berada dalam pejabat yang berhawa dingin, memang digalakkan guna produk yang berasaskan argan sebagai pelembap.

 

Disamping melembapkan kulit, minyak argan juga berfungsi untuk mencerahkan kulit dengan membuat tona kulit lebih sekata. Tak perlu guna kosmetik yang berbahaya, guna sahaja minyak argan. Biar hasil lambat, tetapi lebih selamat pada kulit. Tak gitu?

 

Anda mempunyai parut jerawat? Minyak argan boleh membantu menghilangkan parut jerawat tanpa meninggalkan kesan pada kulit.

 

Apabila usia kita makin bertambah, mula lah datang wrinkles atau kedutan pada wajah kita. Mesti kita rasa tak best sangat? ? Haa..apa lagi, sapulah minyak argan pada kawasan yang berkedut tu, Inshaa Allah dalam masa 2 hingga 3 minggu anda akan nampak kesan kedutan itu makin berkurangan. ?

 

Bila ia boleh melembapkan kulit, semestinya minyak argan juga mampu membuat kulit kita lebih segar dan lembut. Malah tekstur kulit lebih cantik bila tiada lagi kulit kering. Masalah kulit dapat diatasi dengan minyak argan yang sungguh powerful ini!

 

Jerawat ni memang sahabat kita dari dulu sampai sekarang ? Mana taknya, dah tua tua pun masih naik jerawat ? Tak perlu pening bila jerawat yang sedia ada susah nak surut, cepat-cepat sapu minyak argan pada kawasan jerawat tersebut. Inshaa Allah bangun pagi esok jerawat tu dah surut.

 

Kalau anda perasan wajah anda mula nak tumbuh jerawat, tiba-tiba rasa macam ada benjolan nak muncul, selamatkan wajah anda dengan minyak argan secepat mungkin ? sebab minyak argan ini boleh mengatasi masalah jerawat sebelum ia berleluasa. Tak sempat tumbuh dah hilang dari pandangan anda ?

 

Agak-agak malas nak beli toner atau malas nak pakai toner sebelum tidur, tak perlu risau sebab minyak argan boleh dijadikan sebagai pengganti toner anda. Sebelum tidur, titiskan 2 atau 3 titis minyak argan pada tapak tangan dan gosok terlebih dahulu, baru lah anda sapu pada wajah & urut wajah dengan urutan memutar.

 

Last sekali, apa yang best dan menarik mengenai minyak argan ini adalah ia sesuai dengan semua jenis kulit. Jadi dah tak perlu risau kalau tak sesuai dengan kulit. Minyak argan selamat digunakan!

 

Anda juga boleh dapatkan Argan Whitening Moisturizer untuk dapatkan khasiat-khasiat seperti diatas.

 

Fungsi:

  • Melembabkan kulit
  • Menghilangkan kulit kering dan pecah-pecah
  • Mengurangkan kedutan
  • Melambatkan proses penuaan
  • Sesuai dengan kulit sensitif
  • Mencegah kerosakan akibat dari radikal bebas
  • Mengurangkan penampilan garis-garis kedutan dan tamda-tanda penuaan kulit pra-matang
  • Mencerahkan kulit dan membuat warna kulit lebih sekata
  • Menyuburkan kulit
  • Membaiki kulit yang rosak, kulit menjadi licin, anjal dan bebas daripada minyak
  • Mengatasi masalah jerawat
  • Mempunyai Vitamin E
  • Mengurangkan bintik-bintik dan noda hitam dipermukaan kulit
  • Menghaluskan kulit
  • Memperbaiki struktur kulit kering
  • Melindungi dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit baru
  • Membantu menghilangkan parut

Kandungan:

Aqua, Prunus Amygdalus Dulcis, Glycerin, Polyacrylamide, C13-14 Isoparaffin Laureth-7, Olea Europae, Olive oil, PythoCellTec Malus Domestica, Hydrolyzed Sodium Hyaluronate, Argania Spinosa (Argan Kernel Oil), Sodium Benzoate, Pottasium Sorbate, Fragrance.

 

Apa Kata Pengguna:

Alhamdulillah da pakai walaupun tak konsisten tetapi nampak kesan..amat2 best..citenya saya ada anak kecik, malam-malam konfem tidur tak lena. Mata da rupa panda, tak cukup tidur. Tapi bila guna argan moisturizer ni memang tak nampak langsung bekas hitam tu, bukan tu aje jerawat pun segan dah nak naik. Memang terbaiklah, wangi takyah ceritalah.

Wan Nurasiah, Pengguna Argan Whitening Moisturizer

Best sangat-sangat..saya dah pakai 3 bekas. Warna kulit muka saya tak sekata, sejak saya pakai Argan Whitening Moisturizer ni warna kulit muka dah sekata. Kulit muka pun semakin halus, lembut dan flawless. Terasa diri lebih yakin.. terasa diri lebih berharga.

Norsyazwani Anuar, Pengguna Argan Whitening Moisturizer

Moisturizer Nurraysa bantu hilangkan masalah kulit kering dan mengelupas. Tak rugi pakai.

Nur Fatihah Rohaizan, Pengguna Argan Whitening Moisturizer

 

Jom dapatkan Argan Whitening Moisturizer

Dengan hanya RM39 masalah kulit dapat diatasi!

Dapatkan produk laku keras keluaran Nurraysa sekarang dengan

WhatsApp kod < ARGAN WHITENING MOISTURIZER > ke 010-958 5655.

WhatsApp kod < ARGAN WHITENING MOISTURIZER > ke 010-958 5655.

WhatsApp kod < ARGAN WHITENING MOISTURIZER > ke 010-958 5655.

Back To Top