Tips Untuk Mengatasi Masalah Jerawat

TIPS UNTUK MENGATASI MASALAH JERAWAT   Banyak cara yang dilakukan orang untuk menghilangkan jerawat. Ada yang pergi spa, yang buat facial di salon atau klinik kecantikan ternama hingga membeli produk-produk bagi menghilangkan jerawat. Bagi anda yang ingin mengatasi jerawat dengan modal yang murah, cubalah menggunakan bahan-bahan alami yang telah terbukti mampu mengatasi masalah jerawat, walaupun kesannya […]

Cara Periksa Notifikasi KKM Produk Nurraysa

Assalamualaikum, salam Jumaat semua.   Hari ini kami nak kongsikan cara periksa Notifikasi KKM produk Nurraysa. Sebagaimana yang umum tahu, jika nak cari Notifikasi KKM produk, anda mesti akan cari di Quest3 kan?   paparan Quest3 paparan Quest3 jika carian NUR AINI BEAUTY COLLAGEN senarai notifikasi KKM yang lama di Quest3   Saya baru dapat info […]

3 Ciri-ciri Pengguna Bijak

3 CIRI-CIRI PENGGUNA BIJAK   ” Jadilah pengguna bijak “   Seringkali kita sebagai pengguna mendengar ayat tersebut kan? Tahukah anda maksud di sebalik pengguna bijak itu? Adakah hanya mempertahankan hak anda sebagai pengguna boleh dikatakan sebagai pengguna bijak? Haa… kalau nak tahu jom teruskan pembacaan anda di bawah ni antara 3 ciri-viri pengguna bijak […]

Lindungi Kulit Dari Sinar UVA & UVB. Penting Atau Tidak?

LINDUNGI KULIT DARI SINAR UVA & UVB. PENTING ATAU TIDAK ?   Perasan tak, sebenarnya setiap hari kulit kita terdedah dengan sinar matahari tanpa apa-apa perlindungan pun. Tetapi, tahukah anda bahawa sangat penting untuk melindungi kulit dari sinar ultraviolet yang berasal dari matahari. Bukan itu sahaja, sebenarnya  kulit ini harus dilindungi dari dua sinar ultraviolet iaitu UVA dan UVB. Kedua-dua sinar tersebut akan memberi […]

Apa Maksud Mesra Wuduk ?

APA MAKSUD MESRA WUDUK?   Admin pasti mesti masih ramai diluar sana yang masih keliru dengan definisi MESRA WUDUK. Sebelum-sebelum ni admin pernah buat entry berkaitan tajuk ni tapi mungkin ada sesetengah daripada anda yang terlepas pandang. Jadi, harini admin kongsikan sekali lagi tentang maksud mesra wuduk bagi produk Nurraysa dan juga admin sertakan sekali […]

4 Jenis Minyak Wangi Paling Mahal Di dunia Tapi Cuba Tengok Yang No 3 !

4 JENIS MINYAK WANGI PALING MAHAL DI DUNIA   Benda yang wangi-wangi ni memang ramai orang sukakan? Yelah siapa je yang tak suka bau wangi-wangian. Mungkin bagi sesetengah orang, wangian yang digunakan amat penting yang mana ia melambangkan kecantikan dan juga dapat meningkatkan keyakinan dan ketrampilan seseorang individu. Dapat kita lihat di dalam pasaran pada […]

Ciri-ciri Produk Yang Mempunyai Merkuri

CIRI-CIRI PRODUK YANG MEMPUNYAI MERKURI   Apa itu Mercury? Merkuri adalah cairan logam perak atau dikenali sebagai hydragyrum. Ciri-cirinya berwarna perak, cair, tidak berbau dan berkilat. (Sumber: bisakimia.com)     Kesan Mercury Cancer (kulit, payudara) Potensi untuk hilang ingatan Buah pinggang tidak berfungsi Parkinson     Ciri-ciri kosmetik yang mempunyai Mercury  Melekit (nak sapu kat muka kemain payah) Tidak […]

Paraben Dalam Produk Kosmetik Juga Bahaya !

PARABEN DALAM PRODUK KOSMETIK JUGA BAHAYA !   Tahukah anda selain bahan merkuri, paraben yang terdapat dalam produk kosmetik juga bahaya untuk kesihatan diri anda. Ramai yang sibuk, yang peka tentang bahayanya merkuri je sampai terlupa sebenarnya paraben ni juga bahaya. Paraben ni biasanya ada di dalam losyen badan, syampu, sabun, bahan makeup dan sebegainya.  Mungkin […]

Perbezaan 5 Jenis Compact Powder Dan Loose Powder

Dalam pasaran terkini, terdapat pelbagai jenis bedak yang menjadi koleksi kosmetik bagi wanita-wanita di luar sana. Kebiasaannya, setiap wanita mempunyai lebih daripada 1 jenis bedak, compact powder & loose powder. Tapi ada juga yang lebih dari 2. Haa.. banyakkan jenis bedak yang ada. Kalau sebelum ni yang anda tahu hanyalah 2 jenis bedak, tapi selepas […]