Lepak Mamak Masa PKP? Miracle Choco Kan Ada


Rindu Lepak Mamak?

Tak Perlu Risau Dah Sebab Miracle Choco Kat Rumah Boleh Buat..

Ye betul, time PKP nilah mengidam teh tarik mamak, nak lepak mamak. Alah macam lagu tu, “nak ke tak nak lepak mamak?” Okay taklah, gurau je 😅.  Nurraysa Lovers mesti tahu ada kesan sampingan bila lepak mamak & apa jadi pada poket, pada diri kita sendiri tanpa kita sedar. Betul tak? Apa? Tak tahu?

Okay meh sini sis nak citer sikit. Sebab ramai yang buat dunno je sebelum ni.

5 KESAN SAMPINGAN LEPAK MAMAK!

1. Insomnia

Sama macam coffee, teh tarik pun sama adalah salah satu minuman yang mengandungi kafein yang tinggi, nak-nak lagi bila tengah rindu nak lepak mamak. Mesti ada yang buka kedai mamak sendiri di dapur rumah masing-masing.

Penting untuk setiap manusia ambil tahu, bila badan kita mengandungi kafein yang berlebihan akan menyebabkan kesukaran untuk tidur pada waktu malam.

Dan ini akan menyebabkan kurang tenaga untuk buat aktiviti pada keesokan harinya sebab tenaga yang kurang dan rindu mamak yang berlebihan (mungkin 😅).

Anda pernah lalui hari macam ni ? Haaa, cek semula ye minuman anda.

2. Kerisauan Melampau

Kerisauan atau lebih dikenali dengan anxiety manusia normal biasanya memang akan ada kerisauan dalam diri mereka dalam kadar yang sederhana samada kerana rindukan mamak atau pun tidak. Tapi bila kerisauan yang berlebihan akan menjadikan hati berdebar-debar dalam kadar yang luar biasa.

Jadi, kawal pengambilan kafein  dalam minuman anda walaupun bukan lepak mamak dan hanya dari rumah anda.

3. Meningkatkan Kadar Pertumbuhan Jerawat

Secara tak langsung, kafein dalam teh dan kopi sangat banyak menyumbang untuk pertumbuhan jerawat. Huh?? Takutnyaaa.. Nasib baik dah tak lepak mamak dah kan waktu PKP ni.

Lainlah anda sendiri buat kedai mamak di rumah masing-masing tu. Ingat ye, admin dah pesan ni. Kawal kafein anda!

4. Membantu Meningkatkan Masalah Sembelit

Teofilina merupakan bahan kimia yang ada di dalam teh yang membantu membuang toksin dalam badan. Tetapi, jika diamalkan dengan pengambilan yang banyak (sebab rindu nak lepak mamak tu) akan meningkatkan kemungkinan untuk alami masalah sembelit.

Nak lagi pula bila duduk rumah tu asyik nak minum manis je kan, buka meja makan mamak je kat rumah tu. Yelah, tak keruan dah ni nak lepak mamak walaupun hanya dari rumah hehe

5. Poket Makin Nipis

Sedihnya bila hari-hari ambil kafein berlebihan ni adalah poket makin nipis. Kalau dulu takpelah, bila lepak mamak tu kita tak beli bahan buat air tu. Tapi sekarang, kena beli susu pekat, gula, kopi dan teh selalu kan? Eh angguk ke tu.. Haa betullah cakap admin. Memang makin menipis poket, lagikan pula bila waktu PKP ni gaji kena potong separuh.

Sendu je rasa kan?

ABAIKAN SEMUA DI ATAS!

Anda sebenarnya boleh kurus hanya dengan minum Miracle Choco yang manis-manis buah je dan lepak mamak kat rumah anda!

PALING BEST! ANDA BOLEH JANA INCOME

DENGAN BERBISNES MIRACLE CHOCO NURRAYSA & PRODUK NURRAYSA YANG LAIN!

KLIK : Nak Poket Tebal untuk Team Nurraysa bantu anda terus tebalkan poket hari ini!